ظروف پذیرایی و سرو چیست؟
نوشته شده توسط : ادمین

همه ی ما می دانیم که ما ایرانی ها جزو مهمان نواز ترین کشور های جهان می باشیم. از این رو وجود حداقل یک دست ظروف سرو پذیرایی و نوشیدنی در هر خانه ای الزامی می باشد.  زیرا این ظروف نقش بسزایی در کیفیت و چیدمان میز های پذیرایی شما دارند. و از آنجایی که انواع ظروف سرو پذیرایی هرکدام به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، لازم است تا در این مقاله با هر یک از آن ها بیشتر آشنا شویم. تا در مواقع لزوم از بهترین گزینه برای پذیرایی و یا سرو غذا و دسر استفاده نمایید.

ظروف پذیرایی و سرو چیست؟

ظروف پذیرایی و سروها، وسایل مورد استفاده در پذیرایی ها و مراسم های خاص هستند که برای سرو غذا و نوشیدنی به کار می‌روند. این وسایل شامل ظروف مختلفی مانند بشقاب‌ها، کاسه‌ها، لیوان‌ها، پیاله‌ها، کارد، چنگال و کاردستی و غیره می‌شوند. سروها نیز می‌توانند شامل سینی‌های سرو، پایه‌های سرو و دستگاه‌های دم کن برای نگهداری چای و قهوه باشند.

ظروف پذیرایی و سرو به عنوان یکی از مهمترین عناصر در طراحی یک پذیرایی زیبا و جذاب محسوب می‌شوند. طراحی و انتخاب صحیح ظروف پذیرایی و سروها می‌تواند به طرح کلی پذیرایی کمک شایانی کند و همچنین افزون بر ظاهر زیبا و شیک، از نظر عملکردی نیز بسیار مهم می‌باشند. به عنوان مثال، ظروف پذیرایی باید در اندازه و شکل مناسب باشند تا غذاها و نوشیدنی ها به طور مطلوب سرو شوند و همچنین سروها باید در اندازه و شکل مناسب باشند تا به راحتی قابل حمل و جابجایی باشند.

به طور کلی، ظروف پذیرایی و سروها به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر در تزیین پذیرایی‌ها محسوب می‌شوند و با توجه به مد و فضای مجموعه، می‌توانند باعث بالا رفتن جذابیت و زیبایی پذیرایی شوند.

لیست خرید ظروف پذیرایی

سرویس کامل غذاخوری که شامل بشقاب، خورشت خوری، سالاد خوری، انواع دیس، پیاله، کاسه، سس خوری، نمکدان
سرویس قاشق، چنگال، کفگیر، ملاقه، چاقو، قاشق و چنگال کیک خوری و …
میوه خوری، آجیل خوری، شکلات خوری، بستنی خوری ها، شیرینی خوری، پیش دستی
سرویس های پارچ و لیوان
سرویس فنجان، نعلبکی، قندان، انواع سینی
سرویس های مخصوص صبحانه خوری
ست های فنجان‌ قهوه خوری با قوری

ظروف سرو و پذیرایی لاکچری و جدید

هر روزه طراحان مدل های جدید از ظروف سرو پذیرایی را طراحی و وارد بازار می کنند. در ادامه لیستی از جدیدترین ظروف سرو و پذیرایی را خدمتتان معرفی میکنیم.

سوفله خوری، ست های دیس برای سرو مرغ، ظروف جدید سرو کیک، ست های سینی در سایزهای متفاوت، رولت خوری، زیر بشقابی‌ها، باکس تی بگ، جعبه های پذیرایی، دستمال های طرح دار برای استفاده سر میز غذا، اردو خوری ها، ظروف زیبایی که چندین قسمت دارند. ست های زیبای صبحانه خوری و ظروف برای دیزاین تنقلات که در جنس های مختلف در بازار و سایت های آنلاین‌ موجود می باشد که یکی از بهترین سایت های آنلاین که برای خرید، آشنایی با جدیدترین مدل ها و دیدن تنوع آن ها می توانید به آن مراجعه کنید عمده فروشی لوازم آشپزخانه عبدی می باشد.

کاربرد ظروف پذیرایی و سرو

ظروف پذیرایی و سروها برای سرو و ارائه غذا و نوشیدنی در جشن‌ها، مهمانی‌ها، جلسات کاری و هرگونه مراسمی استفاده می‌شوند. این ظروف و سروها به دلایل مختلفی کاربرد دارند که در زیر به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

1- ارائه زیبایی: ظروف پذیرایی و سروها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به ظاهر زیبا و جذابی دارند و با استفاده از آن‌ها، می‌توان ظاهری شیک و خاص به میز پذیرایی بخشید.

2- نگهداری و حفظ غذا: این ظروف و سروها به منظور نگهداری و حفظ دائمی غذاهای گرم، سرد و نوشیدنی‌ها طراحی شده‌اند. از این طریق، غذاها به مدت بیشتری در دمای مناسب خود نگهداری می‌شوند و نیازی به گرم کردن مجدد آن‌ها نیست.

3- سهولت در سرو: ظروف پذیرایی و سروها با طراحی مناسب، فضای کافی برای سرو و ارائه غذاها و نوشیدنی‌ها فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

قبل از خرید هر نوع ظروف سرو و پذیرایی بهتر است دستورالعمل سازنده ظروف را مطالعه کنید. از فروشنده در مورد نحوه نگهداری از پرس‌وجو کنید. در خصوص قابلیت استفاده در ماکروویو و یا ماشین ظرف‌شویی اطلاعات کسب کنید. مطمئن شوید که ظروف را می‌توانید در ماکروویو یا ماشین ظرف‌شویی قرار دهید یا خیر. بهتر است ظروف را در کابینت نگهداری کنید. همچنین بین ظروفی که ممکن است خط بیفتند، یک کاغذ یا فوم قرار دهید تا خراش نخورند.

منبع: https://pakhshejahani.com/





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 247
|
تعداد امتیازدهندگان : 76
|
مجموع امتیاز : 76
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: